AJ AJ AJ ..

idag va det dax för hepatit A & B sprutan ..
 För er som inte vet ska jag och min älskling till Thailand den 19 oktober..
Detta blir min semester för i år och det ska bli fanatstiskt skönt !!
 3 veckor med min baby, lugn och ro, god mat, fina ständer och
massor av billig shopping ;) D får hålla hårt i plånboken !
Mina syskon Elin & Lisa kommer även att möta upp oss
någonstans(ej bestämd destination) den 4e november då
de också kommer ner ! weeii




I vilket fall....
I detta land fungerar det så att man går till läkaren ..
pratar lite om va man vill göra .. vilka sputor som rekomenderas,
bieffekter etc . sedan skriver han ut ett recept till och sen e man klar...
jahopp tänkte jag ..  -"så jag ska köpa sprutorna själv ?" frågade jag .. 
-"Ja!?" sa läkaren och titade på sin läkarstudent vid sidan om sig .. 
hopp.. tänkte jag .. så då skulle jag alltså går och köpa vaccinet och sedan
komma tillbaka, sätta mig i kö igen för att läkaren sedan skall ta ut sprutan
ur förpackningen och ge mig sprutan i axeln ..  knäppt, eller ?? 

Jag blev ju dessutom "på tvingad" en annan spruta som ska vara bra ..
 Typhim.. hette den .. ska tydligen vara viktig att ta inför sin Thailandresa
 (Pappa? e det så ?! )

jag va skiträdd när de båda mörkhyade.. männen till slut stod me varsinn
spruta på varsinn sida av mig..  Känndes inte helt ok!

Ena sprutan togs av den mer försiktige studenten i vänster axel.. det gick rätt bra..
 men 10 sekunder efter att jag fått den första fick jag spruta nr 2 i andra axeln
av den mer rutinerade och betämda läkaren ..  -"AAAAAAJJJJJJ!!" skrek jag
 ...studenten börja asgarva...  inte ok.. vissa läkare kan bara inte bete sig !!
Skit stor nål rakt in i axeln !! 

Nu sitter jag här helt lam i axlar och armar..  
men jag överlever .. nu e det gjort iaf ! 

 

Kommentarer
Postat av: mE

Hahahahahahahahaha jag skrattar så tårarna rinner när jag läser ditt inlägg................

du e för go !

2009-08-27 @ 11:19:23
Postat av: Anonym

... haha.. mkt bra ja !! ;)

2009-08-27 @ 16:39:37
Postat av: Frida

Du e duktig!!

2009-08-28 @ 09:28:51
Postat av: Anonym

Ont, ont gjorde de.

2009-08-28 @ 10:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0