Fieldtrip 1

Då va man hemkommen fån min första campingtripp med Outdoor education.
Jag.. jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. resan har varit fantastisk och jag
har lärt mig ortoligt mycket !
Jag va jätte nervös när jag höll på att packa backpackryggsäcken här hemma i
söndags, dagen innan jag skulle åka .. D fick lugna och trösta.. "-Detta kommer gå så
bra så", "-Du kommer klara detta galant" etc etc .. tack baby!
Jag kände ju ingen och ni kan säkert förstå att det är lite pirrigt
att dra ut på en camping tripp en 15 st främlingar från
olika ställen i världen..  men men.. 
 När jag kom fram till lismore kl 06.40 va det inte en kotte på plats..
Började blir nervös över att jag missat tiden.. platsen.. eller datumet !??!
(vi skulle samlas kl 06.45).. efter ett tag som kommer läraren körandes..
Puh. tänkte jag . sedan började folk droppa in strax efter kl 07.00.. det
är tydligen inte så noga att vara i tid här för detta är inte första gången
detta händer ! OMG detta är nog mitt land ändå !! ;)
Efter detta så sätter vi oss på bussen och kör iväg..
Det tar ca 2,5 h att komma fram till vår startplats..
Vi börjar det att leka fjantiga lekar.. detta på grund av att spänningarna skulle släppa.
Man var helt enkel tvungen att röra och prata med de andra deltagarna.
Perfekt start på äventyret.
Resten av dagarna var mycket händelserika och exempel på aktiviteter är
klättring i träden, linbandeåkning, navigeringskurs med karta
och kompass, frittfall, camping, övernattning under bar himmel, matlagning med stormkök,
batteriet dog på ficklampan andra dagen, upp i ottan för att se soluppgången från ett
jätte högt berg, vandring, vandring, vandring(puh),
lekar, småprat framför lägerelden och framför allt så
jag fått vara med och se så mycket vackert.... det är längesedan jag 
haft så många "magic moments".. här kommer lite bilder ..




snygg hjälm... :)







solnedgången..



soluppgång.. kl 05.00 (!)

Väl framme i Lismore kl 19.00 på onsdagkvällen så va jag sååå trött...
Jag hade ont i precis HELA kroppen. Blåmärken överallt, hungrig, törstig.. ja .. det va inte
mycket med mig. Till råga på detta skulle jag ju såklart sätta mig i bilen och köra hem
till Coolangatta(1,5h) i svartet...... orka..  
Hur som helst så kom jag hem helskinnad men en massa nya erfarenheter och kunskaper.
Det kändes såå bra ! Men OJ va trött jag va ..  
jag erkänner (!) jag köpte faktiskt mat på Mc donalds innan jag kom hem också
vilket ALDRIG händer annars ..
men så va fallet och efter att pratat en stund me min älskling på skypen så somnade jag som
en stock. Helt slut!   
  

Kommentarer
Postat av: Elin

Siz du är helt fantastiskt! jag blir jätteimpad av dig. du är så duktig!! saknar dig massor. regnet öser ner och jag jobbar och jobbar. puss Elin

2009-07-23 @ 13:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0