22/6.. ny dag. nya utmaningar och ny energi..

Tove och Vanessa har varit jetlagade som bara den och vaknade kl 03.00 och kunde inte
somna om. De betsämmer sig för att sticka ut och leta upp en mack och städa bilen.
Detta leder självklart till att de väcker mig av allt småpratande och pysslande.. mycket
 irriterande! men jag fick bita ihop och lossades som att jag sov.. efter en timma ungefär
kom dom hem.. men kunde fortfarande inte sova.. så de satte sig utanför motellet och
 dörren och pratade.. ännu mer irriterande.. till slut kommer de in och säger till mig att
det ska ut och leta efter ett ställe som har internet. Dom ska kolla vad Universitetet
Tweed head har för kurs alternativ. Tweed head ligger på guldkusten alltså precis
vid havet. Vi tänker tänker alltså be om förflyttning. Nu är kl 06.00 och jag orkade
 verkligen inte förlja med så jag stannade kvar. Vi skulle ändå gå upp kl 07.30 för a
tt vara på plats i skolan kl 09.00 så jag somnade faktiskt om där en liten stund.
När jag vaknade upp lite senare gick jag upp och böjade fixa iordning mig.
Efter ca 15 min kom tjejerna tillbaka med frukost tll mig.. Tack för det !!

Vi åkte senan iväg till skolan. Vi va verkligen superladdade och hade lagt upp en
plan för hur arga vi skulle vara och vad vi skulle säga för att få dem att förstå hur illa
detta var. Vi kännde oss riktigt kränkta!

När vi väl hittade rätt så befann sig faktiskt alla ansvarit på kontoret för att lyssna
på vad som hade hänt och hur vi kännde.. Vi berättade och visade alla bilder vi tagit.
Vi överdrev även situationen och sa att vi sovit i bilen första natten. Allt för att få dem
att inse hur dåligt vi mått de senaste två dygnen. De verklade även vara upprörda på
 varandra för att inte Lars hade höst av sig till dem och förklarat vår situation men detta
skulle de ha möte och prata om efter att vi gått.. Vi förlarade äver att vi ville bli förflyttade
till Tweed head och aven att kurserna som fanns där passade oss bättre.
Ex Strategic managemengt, international human resources, Manage conflicts,
stress management etc.

De förklarade att det inte kunde lova os någonting men det´skulle prata med en ansvarit
på International Office och vi bokade in ett möte med henne kl 16.00. Vi fick sedan
hjälp av vår kära Lars att hitta de andra stuenterna som satt i en hörsal och fick information.
Här va vi med hela dagen fram tills kl 15.30. Nu skulle vi ha möte med Christine. Vi fick nu
återigen berätta vår situation och visa bilderna. Hon beklagade sig jätte mycket och man
märkte på henne att hon tyckte det va pinsamt och hon ville verkligen gottgöra oss. Efter
en timmas möte så hade vi ordnat med kurser som vi eventuellt skall läsa som det ser
ut som nu och dessa är Stress management, internationell human resource management
och (tro det eller ej) surf media course. I denns kursen ingår det inte någon praktisk surfning
men som plåster på såren ska vi få ta en surflektion i veckan fram tills att vi åker hem. Tjoho!

vi ska föresten läsa stress management i Lismore.. så vi får bila dit en gång i veckan vilket
känns ok. Då får vi ta del av den stora sklans event också..

återkommer me mer info ang kurserna sen.. sitter just nu i bilen på väg till Byron där vi ska sova inatt..
och åter igen.. det spöö regnar!! och jag är återigen livrädd och placerad i baksätet..

trodde det skulle va fint väder i Australien.. men neepp..

Vi har även skrivit upp oss på att hänga me på en tripp på fredag.. då ska vi ut till ett ställe
och få mata koalabäbisar och kängurubäbisar .. åå va kul det ska bli!! längtar!!

later....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0