dagstrippen

Kl 08.30 satt vi redo i receptionen. Vi hade ätit frukost,
packat väskan och förberett oss för en härlig dagstripp.
Helt plötsligt fick jag känslan av att detta inte står rätt till…
det hade ju inte precis varit olikt mig att komma på att det
va 07.30 det va samling, inte 08.30. Men även detta landet
passar mig tidsmässigt. Dom va bara lite sena helt enkelt.
Inga konstigheter. Alla andra fick vänta.. varför stressa lixom.
Men, mina vänner detta är något jag har ändrat i mitt liv.
Det är INTE ok att komma för sent. Att komma försent är respektlöst.
Vad ger mig rätten att ta ifrån andra människor deras tid. Precis
som att deras tid är mindre viktig. Så mina vänner, här dan efter
ska jag verkligen försöka att vara i tid !!   :)

I alla fall.. när vi väl satt på longtailbåten som skulle ta oss till de
olika öarna kände jag mig lugn. Bortsett från de 6 framsmänn som
verkade heelt galna då de pratade som galningar och rökt på som
ånglok.. men så snart båten kom iväg lugnade de ner sig en aning,
man kan ju undra va det berodde på J

Första stoppet var på Koh Ma. Här fick vi låna varsitt cyklop och
dyka ner i det klarblåa vattnet. Detta var en upplevelse jag alltid
grömt om att få uppleva. Simma runt kring alla möjliga olika
färgglada fiskar och en och annan Nemo simmande även förbi!
Man simmande inte bara över dem utan de simmade jämte,
framför och över en. Helt fantastiskt. Tappade nästan bort Dan.
Märkte nästan inte ens att hans snorkel hade ett stort hål och detta
förstod inte han utan han trodde bara att han va dålig på att snorkla.
Han fick ju ingen luft stackarn för snorkeln blev vattenfylld direkt
efter att han blåst ut de… hahahhaha !  men till slut fick han en ny
en och vi kunde snorkla ihop!

Stopp nr två va på Koh Chuek. Även här skulle vi snorkla bara att
det va ett ännu större korallrev och något större fiskar. Här stannade
 jag inte i så länge för att korallerna ger ifrån sig någon form av vätska
som kliar och svider som satan. Tänk er som små små brännmaneter.
Inte kul så jag va bara i ca 20 min. Men det gjorde inget för det
serverades annanas uppe på båten… färsk frukt och strålande sol
på båtdäcket sitter ju inte fel det heller.

Stopp nr 3. Koh Mook, Emerald cave. Skojja inte med mig, caving! 
IGEN!!!?  Ne så farligt va det inte.
Vi fick flytvästar som vi snällt satte på oss och hoppade i vattnet.
Vi skulle simma in i en grotta som var heelt bäcksvart.
Kul , jätte kul tänkte jag…  Men när vi väl kom igenom grottan kom
vi fram till en liten liten sandstrand och om man kollade upp och runt
så va det bara en grön bergsvägg på ca 60 meter. Såå fint!
Hit brukade tydligen piraterna komma med sina skatter och
gömma dem inne i grottan och även gömma sig själva.
Pirrit med pirat äventyr ;)  Dan va så faschinerad att han
glömde titta vart han simmade och simmade rakt in i en sten.
Hahaha. Jag låtsades först som att jag inte såg men jag kunde
inte hålla mig.. haha 

Efter ett tag och lite slappande på stranden simmade vi tillbaka till båten.

Det sista stoppet var på Koh Ngai. En kanonfin strand med
kritvit sand. Här fick vi en härlig lunch och kallt gott vatten.
Välbehövligt! Vi va alla hungriga som vargar.

Efter det bar det av hemåt. Nu va vågorna gigantiska men
trotts detta tog sig longtailbåten framåt. Jag lyckades ju
såklart få en av de bästa platserna… och fick skvett från
vågorna över mig precis heela tiden så jag va ju pisseblöt
men det gjorde inget ! vi hade ju haft en sån otrolig dag!!

När vi kom hem åt vi en god middag på resorten och
somnade ganska tidigt efter lång underbar dag.

Vi har nu bestämt oss för att ta oss tillbaka till Aunang.
Sagt och gjort. Helt slut efter en lång resdag gick vi ner
till resortens privata strand och avnjöt ett glas rött och
kollade på den fina solnedgången. Life is good ;) Nu sitter
vi på rummet Krabi Resort och är redo för middag.

Här stannar vi nu i 4 nätter och efter det sticker vi tillbaka
 till Phi Phi Island. 1 natt där och SEN KOMMER ELIN OCH LISA!!!!!!! 

 här kommer lite bilder.. äntligen :)




Kommentarer
Postat av: Kariin

Å vad fina ni är! Ser ut att ha d sjukt härligt! Jag vill med till värmen! Fuskisar!

2009-10-30 @ 18:14:49
URL: http://somethingileft.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt =)

2009-10-31 @ 12:39:08
URL: http://anaaaa.blogg.se/
Postat av: farmor

Hej Anna

I dag har jag varit på Brages och då fick jag titta på dina bilder från Thailand och läsa lite om vad du och Dan gör. /farmor (Eva skriver)

2009-10-31 @ 20:05:28
Postat av: Frida

hahaha jag kan verkligen se framför mig ur Dan inte får luft i snorkeln och när han simmar in i en sten.. haha jag sitter här med Christofer nu och e så deppig att vi inte kunde åka ner och träffa er! Ni ser ut att ha det fantastiskt tillsammans! Kul att se er tillsammans igen! Saknar er båda! Puss å Kram Christofer säger hej!

2009-11-01 @ 12:47:56
Postat av: elin

ja tänk var mycket tid jag har förlorat i mitt liv på att vänta på dig. men vad gör man inte för sin kära syster ;) snart kommer vi. jag längtar längtar!!!! har just kommit hem från oxelösund. sitter på brages och slappar lite. ska snart hem och packa. pussss siz!

2009-11-01 @ 19:49:44
Postat av: Lisa

Ni är helt fantastiska tillsammans!!! skulle också vilja vara med underbara systrarna Larsson i Thailand....

2009-11-01 @ 22:00:35
Postat av: mE

Det skulle jag också vilja Lisa....... ;)

kram från Eva

2009-11-02 @ 15:15:33
Postat av: Anna L

haha Elin du e nog inte ensam!! men just nu e det jag som vantar pa er !! langtar saa mycket !!

Lisa B du skulle ju varit har mee!!

Farmor!! kul att du kollat in bloggen :) vi ses snart!!



pusspuss pa er alla!! saknar er massor!!!

2009-11-02 @ 15:47:30
Postat av: Anonym

På Lugnet sitter vi o njuter av hur gott ni har det.

Må så gott allihopa!!

2009-11-04 @ 17:04:14
URL: http://annavarberg.blogg.se/
Postat av: Karin :)

Ni e såååå fina!!

Kram från Trönninge

2009-11-07 @ 16:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0