Faser Island!!

då va man hemma efter en fem dagars tur på Farser Island!!
Heereguud va underbart!! vilken miljö!!
Såå fint! jag massor att skriva men kommer inte orka hälften ..

kl 10.00 blev vi upphämtade vid Universitetet här i Tweed Heads.
Då träffar vi vår Ledare Michael, Alicia från USA och Marte från Norge.
Det va faktiskt bara vi som skulle åka till Fraser.. de andra internationella studenterna
valde att resa inåt landet, campa och vandra..  jag kände väl att jag vandrat färdigt
för ett tag :)
Michael är en MYCKET speciell lärarstudent som va i våran ålder..
en sån riktigt supertönt! om man får uttrycka sig så!
haha  men vi har haft mycket kul åt och med honom :)
Resan börjar mycket lugnt.. vilket vi fick sota för senare.. 
målet var nu Harvey Bay. Därifrån skulle vi ta färjan över till
Fraser och denna gick kl 16.00.
5 (!!) minuter innan färjan skulle gå är vi fortfarande inte på
plats och Michael kör omkring som en IDIOT och är suuper
stressad och nervös!!  -"Vi har ju inte tagit långa pauser alls!!!"
hörde vi minst 100 ggr den dagen :) 
Vi försöker oss på en av färjorna men där blev stackars Michael knäppt på näsan
av en sträng tanta! här kan du minsann inte åka med!!!  haha
Detta slutar med att vi får slita ut bagasjet och SPRINGA över till andra 
sidan bryggan där vår färja ligger.. precis på väg att åka .. -"VÄNTA!!"
Vi hann precis!! puuuhhh

När vi kom fram blev vi körda till hotellet !! som va jätte flott
med en lyxig pool fin bar och allt va såå bra!
Vi fick en välkommst drink medans vi väntade på våra nycklar .. 
Men nehepp.. då va vi ju på fel hotell :) 
Där stog vi och såg dumma ut me drinken i handen :)
Vi skulle ju såklart bo på budgetdelen på Kingsfisher bay resort..
pinsamt! 
men men .. vi hittade till våra rum och de va ok.. 
Middagsbuffé, drinkar och mingel .. det va det som stod på listan den kvällen.. 
sen va den sängen.. 
De följande 3 dagarna va fullbokade då vi skulle ut på Guidade turer. 
Exempel på ställen jag varit på är Lake McKenzie, Indian Head, Champagne pools
och Lake Wabby ..
har kört på den härliga "motorvägen" som består av sand då man
kör på stranden..
Hela Fraser Island består för övrigt av sand..
vit, gul, guldig sand.. alla dess färger..
Åter igen .. helt fantastiskt!
Djur man har träffat på är bla leguaner, ödlor, spindlar, stingrockor,
sköldpadda, kattfiskar(liknande), delfiner, valar, haj(död), myggor,
malar osv osv .. 
djurälskare som jag är var även detta en upplevelse som jag bara älskade!
Tyvärr stötte vi inte på några Dingos!!  men däremot vet jag ALLT om dem ;)
Vår "Driver Dave" va gammal i branschen och visste precis allt om allt!
Så nu har jag fått reda på SANNINGEN om ALLT! :)
Exempel på saker han lärde ut är att han tyckte att det är heeelt fel av en man 
att ge en kvinna blommor... blomman är nämligen plantans könsorgan!! 
Så när mannen till exempel då ska fria och har en ring i ena handen och
en blomma i andra.. vad menar han egentligen då ?!?!   
ja.. ni förstår säkert va detta va för en man vi
stötte på ..  TUR att alla i bussen va öven 20.. :) 
De andra som va med på de guidade turerna va även de supertrevliga!
De flesta av dem va läkarstudenter från England.. så jag kännde mig trygg !!

Den sista dagen fick vi bestämma själva va vi ville göra.. vilket
slutade med poolhäng :)  De flotta hotellet som jag nämde i början hade ju en 
suuper fin pool.. denna fick vi använda hur mycket vi ville så detta passade vi på
att utnyttja.. härligt med lite avslappning!

Här kommer lite bilder:




Lake Wabby




Jag och Dan kollar solnedgången :)





Motorvägen..






Lake McKenzie






vandring och leanpill


Pyssel vid stranden. Här gör vi ankelband


dessa finns överallt!






Fraser Island, done.     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0