Girraween, Fieldtrip 2

Då va man hemma från campingtripp nr 2 .
HELT SLUT.

Har varit allt från för J**LIGT till helt FANATSTISKT, UNDERBART..
ja.. mycket olika känslor har väckts inom mig på denna resan.

Vid ett tillfälle till exempel..
-"Anna, frys!!!" hör jag Carro och Todd skrika..
Jag står då 2,5 m ifrån en Blacksnake..
Sekunderna går och utan att veta hur rädd jag va (om jag ens
va det) så tar jag upp kameran och tar kort på den :) 
Hopp.. va gör jag nu tänkte jag där jag står blixt stilla och
ormen lika så ..  Vi bestämmer att vi räknar till 3 .. sen SPRINGER VI!!
1, 2, 3!!!!! ....
jag sprang (så gott jag kunde med min ca 20 kg tunga backpack)

 Jag har även upptäckt en rädsla jag inte visste jag hade nämligen klaustrofobi.
Jag är inte den som är den som är rätt för något så detta är
ganska nytt för mig....
En av aktiviteterna vi gjorde (sista dagen) var nämligen grottklättring.
Vi skulle klätta i olika grottor uppe på Mount Norman (ett av bergen vi
gick upp på) helt enkelt. En baggis tänkte jag !
Grotta nr 1 blev smalare och smalare och smalare... kallare, mörkare och
mörkare.. jag hade sagt ifrån att jag var nybörjare och därför fick jag
vara i mitten av gänget.. 
efter 10 meter var grottan så pass liten så jag ålar mig i jorden. Då börjar jag
känna paniken .. och det ända jag kunde tänka på var: jag MÅSTE UT!
I denna paink har jag stannat upp och ser inte längre Todd som var framför mig..
jag får då låna en ficklampa av Becca bakom mig för att jag ska kunna se något i
mörkret. Helt plötsligt hör jag Jude(Ledaren) skrika -"om någon känner obehag och vill vända
så måste man göra det här där jag är nu!!"
jag biter ihop och ålar mig fram till honom..
"-Jag vill ut!! Jag måste vända NU!!" säger jag men skräcken i ögonen..
luften här nere blir även den sämre och sämre efter att alla ålar sig
i dammet vilket inte gör saken bättre ..
Nu är det illa ....   Jude e tvungen att ta tag i min tröja och peppa..
va jag kommer ihåg är .. -"Du klarar detta Anna, jag vet det. Du klarar
ALLT! kom igen nu!!!!!! det är inte långt kvar!!!!!"
Nu skakar jag och några tårar har även börjat komma.. utan att jag egentligen
gråter ..  just då hör jag Todd skrika -"Anna! jag ser ljuset!! inte långt kvar!!"
Jag biter ihop igen och börjare åla ..
grottan blir så pass smal att jag inte ens kan åla med armarna under mig utan
måste kräla heelt raklång. Stenar, jord, skrapsår på knän och armbågar..
Jag såg ljuset .. efter totalt 30 meter (!)  jag såg det minimala hålet när jag skulle ut ..
Med kameran i munnen och gråten i halsen tar jag mig ut ..
De andra tar då kameran och tar ett kort på mig ..
När jag till slut är ute HOPPAR jag av lycka, adrenalin, rädsla.. inte vet jag ..
Men jag KLARADE DET!!
När jag tänker på det så va det helt sjukt ..  det värsta jag varit med om!

Annars har allt förutom ösregnet dag 1 varit super.. 
Otrooligt fysiskt ansträngande har det vara att gåå och gåå
och gåå med denna backpackryggsäcken på ryggen.. upp och ner,
UPP och neeer, UUPPPPPPPP och neeeeer.. a ni fattar ! 
Min nya nickname är även "Anna the Beast"..
Är ju sån tävlingsmänniska så jag måste ju alltid va först.. :)  
vilket innebär att jag går fortare än alla andra
och ett exempel är i uppförsbackarna.. jag blir så fokuserad
på målet där uppe att jag inte pausar som de andra .. 
Väntar istället på högsta punkten på de andra.. svettig, anfådd, NÖJD! :)
Trippen handlar ju bland annat om att utmana sig själv .. 
JAG HAR UTMANAT MIG SJÄLV! 

här kommer lite bilder :
 
ordentlig.. :)

Brandon, jag och Carro

på vär upppå Bald Rock.. jag är den lilla pricken längst upp :)
(Carros bild)

puhh....

jaja.. lagom stolt.. visste inte riktigt vad som väntade ..


här har vi henne ...

plockade tydligen upp en lat liftare på vägen .. :)
man får ju ställa upp..

matdax..


ser ni den lilla bäbisen ?


den sista morgonen gick vi upp kl 04.30 för att gå
upp på Mount Norman och kolla på soluppgången..



sedan va det dax för grottorna..


exit..

här försöker jag ju le lite .. men jag lovar er ..
jag va inte nöjd här ..

Sen e de ju faktiskt så att om man ramlar av hästen..så ska
man sitta upp direkt igen för att man inte ska va rädd nästa gång..
Så tänkte jag .. och bet i det sura äpplet och gav mig in i
en grotta till lite senare .. som inte va lika smal..




NÖJD! :)


Nu ska detta smältas..  så jag går ner till stranden ett tag ..
Over and Out




Kommentarer
Postat av: Dan

Jag e STOLT över dig älskling ! ;)

2009-09-12 @ 11:04:01
Postat av: mE

Skönt att höra ifrån dig!!! Vilken upplevelse!!! Och framför allt, vilken prestation!!!!!!!!!!!!! Detta var äventyr på hög nivå och DU KLARADE DET!

Jag är stolt men det var också tur att jag inte visste vad det var du skulle gå igenom....

PUSSSSSSSSSSSS

2009-09-12 @ 11:11:25
Postat av: Kariin

Gud va kul allting låter! Jag vill meeed!

Grymt kul att du ringde idag - jag blev jätteglad verkligen! Puss puss på dej gumman!

2009-09-13 @ 18:40:19
URL: http://somethingileft.blogg.se/
Postat av: elin

Du är helt fantastisk anna! tänk va häftigt att du klarade det!!! puss

2009-09-15 @ 13:13:04
Postat av: Lisa B

Anna va du är modig!! fick nästan tårar i ögonen när jag läste om dina äventyr.. Lars och barnen hälsar, ha det bra kramar Lisa B

2009-09-17 @ 21:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0