hemma i Varberg!

Då var man hemma igen!
Igår skulle vi ta nattåget och satt i godan ro
och tog en öl med Lina innan vi skulle packa det sista
och ge oss iväg till stationen.
Helt plötsligt kollar D på klockan och då är hon
02.10! shiit vi måste skynda oss ! tågen går kl 02.34..
Jag kollar på biljetten igen och ser då att detta stämmer ju inte!
Tåget går ju 02.24 (!!!!!!)
Vi får hoppa i termosarna och jackorna och springa bort till
stationen.. omg säger jag. Typiskt mig.
Men men .. där stod det en buss och väntar!
såklart var tåget fast på hardangervidda och försenat..
Vi blev lite oroliga över att vi skulle missa det anslutande tåget
som skulle ta oss till Göteborg men lugn, lugn sa busschaffören.
Busschaffisen tog snällt hand om min väska och precis när vi skulle
hoppa på bussen så halkar den gamle norrmannen och slår i huvudet i bussen..
Vad är det som händer här, tänker jag.. trött och anfådd..
Jag får ju hjälpa mannen upp, kolla så allt är ok osv .. allt var lugnt..  puh
När vi väl vaknar upp i bussen 15 minuter innan vårt nästa tåg ska gå förstår
vi att detta är kört. Vi missar tåget. suck.
Efter många om och men får vi tag på en buss som ska ta oss hem.
Detta gick relativt smärtfritt.
Efter halva vägen blir man väckt av ett ryck..
då är det tullen igen ..
ALLA måste av bussen och ta med sitt bagasje in i ett väntrum.
På vägen till väntrummet passerar vi två olika hundar som
sniffar på oss..  som tur e klarar vi oss båda två denna gången ;)
Äntligen nästan hemma...
Pappa kom och hämtade oss i Götet.. riktigt gott, Tack!
nu är jag trött. .
God natt
ps. mer bilder från trippen kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0