Lång dag i Lismore

Idag följde tove med mig till Lismore . alltid lika trevligt att få lite sällskap ..
så efter min första lektion satt vi och pluggade på Bibblan ..
Dom har et sånt sjuukt stort bibliotek på skolan i Lismore. . och det
ser ut precis som på film . ni vet när folk spionerar lite romantiskt
på varande genom bokhyllorna. .  :)
Antagligen e det bara jag som får den känslan när jag är där ..
men ändå.. :)



fin busshållplats inne på skolområdet .. 

här någonstans ska jag sätta mitt avtryck innan jag åker hem ..


 
På vägen hem sedan blev jag ootroligt hungrig, då jag bara 
käkat en liten fattig, medtagen grönsakslunch.. Tove va dessutom mycket kaffesugen
så vi bestämde oss för att stanna till på något café på vägen hem .. 

söt vovve på sägen ..  som inte fick sitta inne i bilen stackarn..

Det slutade med att vi stannade till i Bangalow och käkade en supergod cesarsallad. 
Bangalow är en liten mysig stad men massor av konstiga invånare och mysiga affärer .. 
synd att man inte har mer pengar när man e här för då hade det lätt kunnat bli
mer shopping..  :( 


mums!

På vägen hem när vi skulle tanka va jag med om filmscen nummer två.. macken som de
hade  va en sån där riktigt gammal en och när vi kom inbrummande me Bruno kom en man
ut och mötte oss. mannen ställde sig bak vid tanklocket och tittade lite frågande på mig...
"Trevligt" tänkte jag .. han får väl kolla på när jag tankar om han vill det .. hmm
Men mannen flyttade inte på sig.. och frågade till slut lite blygt.. -"ja.. va ska du ha?"
 Ja .. då skulle ju mannen tanka åt mig ..  det va hans jobb och en del av deras service ..
mycket trevligt .. tänkt om det kunde vara så hemma i Sverige.. va lycklig man hade
blivit om någon skulle komma ut från Statoil och tanka ens bil åt en när man kommer ..
Man går bara in och betalar..  Tummen upp för det !

Innan vi lämnade så stack vi inom och handlade lite ,, och ibland är man
glad att folket inte förstår svenska .. då jag precis innanför dörren .. liite väl hög säger
-"Shhitt vilka stooora meloooner !!! "    ... det blev lite pinsamt då Tove börja asgarva och den
lilla närbutiken stannade upp för en minut och tittade på mig .. :)   det va rätt kul ! hihi

bjuder på den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0