Mount Warning

Idag va det dags igen .. dags för en utmaning ..
Vi har bestämt att vi ska försöka att planera inte utflykt
varje vecka .. söndagar passar bra .. så länge man inte varit ut  och svirat dagen innan ..
men det kommer blir mindre av den biten nu i slutet .. vill hinna
med att utforska landet lite med ju.. viktigt ..

Vanessa ångrade sig i sista sekund då hon fick eda på att
det kan finnas ormar på vägen upp på berget vi skulle bestiga. .
 Vanessa är jätte rädd för ormar..  så det blev bara Tove och jag ..

Bergen Mount Warning är del av en gamlal vulkan och det högsta berget
så lågt ögat  når här på guldkusten..  Till DEN toppen ..  dit ska jag, tänkte jag ...

på vägen dit blev vi även stoppade av polisen för försa gången ..
dom körde upp i baken på oss precis när vi skulle köra på motorvägen ..
Tove blev såå nervös.. -"Dom vill mig någonting!!!" "-Varför vill dom mig någonting?!?!"
Det visade sig att vi kört i 70 hm /h istället för 50km /h som vi skulle ..  typiskt ..
Men poliserna ja super trevliga och även jag hoppade ut ur bilen för at göra va jag kunde
för att fjäska med me ung mannliga poliserna :) Det gick bra..

Vi fick en tillsägelse.. Slutade med att jag och konstapel nr 2
pratade om MountWarning och fick massa bra tips ang det ena och det andra ..
vi skulle heller inte oroa oss över några ormar ..

poliserna vinkade så glatt när de körde iväg ..
och vi vinkade så glatt tillbaka
PUHH!! ;)

här kommer lite bilden från dagen..

på väg.. dit upp ska vi..



Dessa tappra ungdomar fick börja den
2h lång vandringen i uppförsbacke
med 20 armhävningar... JOBBA!!

regnskogen bjuder på mycket fint att titta och ta kort på..



här tittar jag på utsikten..
halvvägs..

.... svårt att beskriva med ord och bilder hur fint det var ..






som ni ser var den sista biten rätt brant..
det va alltså meningen att man skulle klätta den sista biten .. 

Tove på väg upp..
JOBBA!

VI KLARA DET!!! 



helt fantastiskt !!
och heelt slut va vi ..
vi stannade här upp ca 30 min..
käkade lite frukt och drack vatten..
sen bar det av neråt igen ..
det tog ungefär 1, 45 min så det gick lite
snabbare ..
Men det va heelt klart värt mödan !!

När vi kom ner gjorde vi som många andra ..

Lämnade ett litet märke..

Mount Worning: Been there Done That!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0