Lismore, Digital Photography

I går va det då dags för Lismore igen .. jag har ju velat lite med mina kurser som
ni säkert sett och nu har jag ju struntat i kursen "Staff development and training"..
detta på grund av att vår lärare i denna kurs, Eddie Cheng är heelt efter.. För det första
kan han inte språket, vilket är A och O i en kurs och framför allt för oss som
är utbytesstudenter. Jätte svårt att lyssna på en stammande, nervös och töntig kines
som står och praktiskt taget läser av PPpresentationerna han har gjort.. Han säger inget
annat än va som står på dem och det känns ju inte riktigt som att han behöver göra det för
vi har ju redan läst igenom dem själva, innan lektionen.. Han har också gjort klart för oss
att frågor vill han inte ha.. framför allt inte om uppsaten som vi skulle skriva.. han tycker att
den är "lätt" som den är och vill inte att den ska blir lättare.. jag undrar va han
menar med lätt.. för i mina ögon är det inte lätt att skriva en uppsats där man minst skall ha
8? (tror jag det va) referenser på div artiklar och böcker (ihop). Att läsa så mycket och sen
komma fram till ett bra resultat är inte lätt... Det kanske inte behöver vara jätte svårt men lätt
är INTE rätt ordval. Speciellt inte när man inte har engelskan som modersspåk.
I vilket fall har det varit en massa oklarheter med denna kurs och han har verkligen inte
övertygat eller lyckats förklara för mig om jag kommer ha användning av denna kurs hemma
i Sverige. Jag sket i denna kurs helt enkelt...

Istället läser jag nu Digital Photography ihop med Vanessa och Tove i Lismore ..
Nu såhär efter lektionen känns det jätte roligt och detta är ju verkligen min grej också !
Läraren e stentuff och detta kommer inte bli en dans på rosor, trotts att jag läst foto innan.
Denna kurs kommer bli mycket lärorik på många olika plan, framförallt att jag får uppdaterat
mina kunskaper i Photoshop(Ett datorprogram) 

ja... såhär ser det ut när vi kör bil till Lismore.. (En fiin dag vill jag tillägga)




Byron för er som känner igen sig :)

Senare på kvällen gjorde vi oss iordning och gick ner
till vår hotellounge.. Där satt vi ett tag och tog både ett och två glas vin :)



 här har alla rum varsitt litet barskåp..



fick bli boxvinet ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Kariin

Fin du är gumman!

2009-07-18 @ 18:42:05
URL: http://somethingileft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0