Phi Phi och Koh Lanta

Då va vi framme på Koh Lanta efter 4 nätter på Phi Phi Island.

Phi Phi är redan både min och D favvoö! Här finns allt!
Fräscha hotell, fina stränder, vacker miljö, shopping,
bra restauranger, skön massage och möjligheter till
utflykter. Vi har verkligen trivts på phi phi och D pratar
redan om att vi ska åka tillbaka. Vi bodde på ett hotell
som heter Cabana och va kanonbra. Havsutsikt och 10
 meter till pool och hav. Underbart. Här fanns även ett
gym som vi flitigt använde… ( kanske inte så mycket då.. )
Sista kvällen på phi phi va D lite party sugen och det blev
även bucket J ( för er som inte vet vad detta är så är detta
alkoholhaltig dryck blandat med, i detta fall redbull och cola
i en liten hink)smakar gott men blir det för mycket så kan
det slå slint ;) Efter denna bucketen kom vi även på att vi
va tvungna att boka hotell tills nästa dag och gick och satte
oss på ett infocenter. När den lilla thailänska damen skulle
cykla iväg me våra pengar och hämta vårt kvitto placerade
hon min bakom disken. –”om det kommer någon så uppehåll
dem tills att jag kommer tillbaka” jahopp tänkte vi och tyckte
att detta va ju himla roligt! .. tills att Anna lockat till sig en
engelskman som måste varit tvilling med Jude Law..
Han trodde ju att jag jobbade på detta ställe och medans
jag pratar med honom om div utflykter så blir D mer och
mer avundsjuk! Hahah! När ägaren äntligen kommer tillbaka
säger hon -” Är hon inte vacker? ” till Jude...han nickar och
skrattar till men då hade D fått nog och kontrar bestämt med
 –”She is mine!!!”   vi skrattar gott åt detta just  :D

I skrivande stund sitter jag i vår urfina bungalow i Koh Lanta.
Hit kom vi igår och om jag ska vara ärlig så var vi lite besvikna
när vi anlände. Vi kom ju från Phi Phi och det är banne mig inte
lätt att slå den ön…

Men i vilket fall... vi har det kanon bra på detta lilla mysställe
och vi tar det bara lugnt. Vi äter supergod thaimat varje dag
för en extremt billig peng, läser, gör smycken av snäckor,
pysslar om varandra, kollar film osv. nu om 10 minuter ska
vi på thaimassage. För det betalar vi ca 60 sek / pr pers för
en timma. Underbart.

Vi försöker även planera vart i ska ta vägen här näst.
D känner att det får va nog med lugnet och vill att vi
sticker till ett mer civiliserat ställe… så så får det bli.
När Elin och Lisa kommer så ska vi ju bland annat till
Koh Lipe vilket är en jätte liten ö med ca 10 pers på
hela ön och de stänger av elen kl 22.00 men .. va vi
vet ska det va heelt fantastiskt fint där och enligt bilderna
är detta ett ställe man måste besöka om man har möjlighet.
Så det ska vi. Men vi måste iaf planera lite. Imorgon ska vi
till exempel ut på en dagstripp då vi ska besöka 4 olika
småöar, snorkla, bada osv. Ska bli kanonkul!

 

bilder kommer .. 
men internetet här är inte de snabbaste.. 
sorry.

miss you all back home!      


Kommentarer
Postat av: Kariin

Gud så härligt!

Jag önskar jag fick se lite bilder nu! men vi får ta en bildkväll när du kommer hem! Vill se massa!

PUss

2009-10-28 @ 15:17:58
URL: http://somethingileft.blogg.se/
Postat av: mE

Oj oj oj, båtutflykt med snorkling!!! Jag och Lisa såg en film igår som var den värsta jag (och kanske även Lisa)sett... där glömde man kvar två personer i vattnet efter dykningen - de kom aldrig med hem när båten åkte iland! Slutet vill ni inte veta! SE TILL ATT INTE BLI KVARGLÖMDA UTAN KOMMER MED BÅTEN HEM!!! ;)

2009-10-28 @ 16:20:10
Postat av: Lisa la

jag kommer snart sis! längtar!

2009-10-28 @ 17:04:30
Postat av: Frida

Gud va avis jag e.. själv sitter man hemma där det e jätte kallt! Jag önskar så att jag kunde åkte ner och mött upp er :) Vill se bilder snart på er era lyxisar!!!! PUSSS

2009-10-29 @ 09:57:12
Postat av: Emma

Hej,



Så härligt ni har det!



Svårt att inte älska Phi Phi :) Kul att ni bodde på Cabana, jag jobbade ju där.



Kan lova dig att det är mer än 10 per på Koh Lipe, Lipe blir mer och mer som Phi Phi.



ha det underbart!

Emam

2009-10-31 @ 11:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0