Utcheck! & Lunch vid Göta kanal

Då var det dax för hem gång.

Vi somnade som stockar igår rund 22 (!!) tiden. Helt underbart att vakna upp heelt utvilad idag!
Vi åt en lång härlig frukost och sedan gick vi ner till spaet en sista omgång. Det var däremot rätt mycket dagspaare som var på plats så mysfaktorn var inte på topp idag. Vi gjorde oss klara och checkade ut kl 12. Mycket nöjda, mätta och utvilade.
Yasuragi i sin helhet får 4 solar av 5. Matupplevelserna och menyerna var mycket spännande och man hade många spännande alternativ att välja mellan. Passande dryckespaket som vi testade på fredagen. Då bjöds vi på japansk öl, sake, vin och japanskt dessertvin. Smakupplevelserna var inte i världsklass men ändå ok. Spaet upplevde vi som en kopia på Asia spa. Dom varma källorna var mysiga med dess fina natur omkring sig men Asia känns på något vis mysigare. Jag förstår heller inte syftet med den stora poolen på yasuragi. Det blir som en simhall.. Fast ändå inte.. Nja.. Inget för mig som inte är där för att motionssimma utan att koppla av. Asia har här stort plus för sin vitalitypool. Yasuragi har däremot Mysiga tvagningsrum och stort plus för att man har möjlighet att välja om man vill tvaga sig i tystnad eller ihop med vänner och småprat. Jag valde det tysta Då jag gillar själva tvagningsritualen. Det är avkoppling på hög nivå för mig. Yasuragi får plus för sin flexibilitet när det gäller behandlingar samt utbud av behandlingar.
Som sagt, 4 av 5 solar.

På vägen hem stannade vi på ett halvmysigt hak för lunch. Hamburgetallrik & laxpaj. Lyxigt värre.
Jag kan tänka mig att en lunch här på sommaren maxar myskänslan då det ligger precis vid Göta kanal. Idag var det bara is och snö.

Nu vill vi hem!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0